2014. május 28., szerda

1. nap

Kissé álmosan, de annál nagyobb izgalommal vágtunk neki a számunkra ismeretlen útnak. Az előzetes kutató munkánknak köszönhetően már képeken megnézhettük azt a csodálatos vidéket, amelyet most végre személyesen is bejárhattunk.
       Első állomásunk Nagykároly volt, ahol megcsodáltuk a felújított Károlyi kastélyt, valamint azt az erkélyt, ahol a magyar irodalom híres szerelmespárja: Petőfi Sándor és Szendrei Júlia megismerkedtek.

Nagykároly-Károlyi kastély
A kastély parkjában

A tordai hasadék
       Hosszú buszozás után végre megpillantottuk a tordai hasadékot, melynek keletkezéséről még otthon olvastunk. Kár, hogy egy kis séta már nem fért bele a programba. De így is ámulatba ejtett mindenkit. A tordai sóbányában tett látogatás utazásunk egyik legemlékezetesebb pillanata marad. Ha csak a különböző, megvilágított termekre gondolunk- ahol még a sós falat is megnyalhattuk-, vagy a látványlifttel való „repülés”- re, borzongás járja át a testünk, ahogy szédítő magasságból szemlélhettük az alattunk elterülő, csodás fényárban úszó sóbányát. A fiúk még a biliárdasztalt is kipróbálták, nagy csatát vívtak egymással. Az idő rövidsége miatt sajnos az óriáskerékbe nem ülhettünk be. Majd legközelebb!

Torda-sóbánya
Torda-sóbánya előtt

Kikapcsolódtunk
A bányában...

Késő délután Marosvásárhely szépségében gyönyörködhettünk (Bolyai szobor, Református Kollégium, Kultúrpalota). Az idegenvezetőnk mesélt arról, hogy milyen híres emberek koptatták hajdan a kollégium padjait. A Bolyai szobor előtt sok érdekességet tudhattunk meg a testvérpárról.

Bolyai szobor

Teleki könyvtár

Református Kollégium

Korondon
Fáradtan, élményekkel gazdagodva érkeztünk meg Korondra, a festői szépségű faluba, ahol aBernadett panzió szívélyes tulajdonosai fogadtak bennünket. A hangulatos, egyszerű kis szobák az otthon hangulatát idézték. A könnyed, finom vacsora után nyakunkba vettük a települést és felfedezőútra indultunk. Sosem találkoztunk még ennyire nyílt, kedves emberekkel, akik a késői órák ellenére is barátságosan, mosolygó arccal kínálták szebbnél szebb portékáikat. A hosszúra nyúlt buszozástól
Szállás
kimerültnek kellett volna lennünk, de valahogy mégsem akarózott ágyba bújnunk. Inkább párnacsatával, hajnalig tartó beszélgetéssel töltöttük az első éjszakát.