2014. május 29., csütörtök

3. nap

Bár éjszaka remekül szórakoztunk, ennek a bolondozásnak a visszaúton megvolt a hátránya. A korai reggelivel és a csomagolással hadilábon álltunk, ólmos fáradtsággal tagjainkban vánszorogtunk. Ennek ellenére időre elkészültünk, Sanyi bácsi szerint a mi csoportunk volt az első, aki a tervezettnél hamarabb tudott elindulni.
A buszon még szerettünk volna egy kicsit szunyókálni, de az idegenvezető bácsi „nem engedett a huszonegyből”. Minden programot „aktívan” végig kellett csinálnunk.
Először Farkaslakán álltunk meg Tamási Áron szülőfalufalujában,
Farkaslaka 1
Farkaslaka 2
Farkaslaka 4

Farkaslaka 3

Fehéregyháza 1
majd Fehéregyházán, ahol forradalmár költőnket, Petőfit utoljára látták. Mindkét emlékhelyen elhelyeztünk a
magunkkal hozott koszorúkat.
Fehéregyháza 2
 Homályos emlékeinkből derengett mindaz, amit az idegenvezető mesélt, az álmosságtól majd leragadt a szemünk és túl nagy erőfeszítést kívánt a nyitva tartása. Egyedül Drakula kastélya és a hozzá kapcsolódó legenda csigázta fel Segesváron kíváncsiságunkat.  Már alig vártuk, hogy megtekinthessük a híressé vált gróf szobáját. Lelkesedésünket lelohasztotta, hogy a múzeum dolgozói nem tudták időben előkészíteni számunkra a meglepetéseket. Ezután a megmaradt csekély energiánkat a „diákok lépcsőjének” megmászására fordítottuk.

Segesvár 1
Segesvár 2

Segesvár 3
Segesvár 4

Segesvár 5

Petőfi szobor

A Petőfi szobránál egy magyar csoport csodálatos éneklésében gyönyörködtünk, melybe kísérőink is bekapcsolódtak.

Segesvárról tovább folytattuk utunkat Kolozsvárra. Néhányan a tájat figyelték, mások folytatták a békés szundikálásukat.

Kolozsvár

Mátyás szülőháza

A rövid városnézés alatt ellátogattunk Hunyadi Mátyás szülőházához, megtekintettük a Szent Mihály templomot, majd a híres király lovas szobránál készítettünk egy csoportképet. Az itt kapott szabadidőben sétáltunk, fagyiztunk, illetve egy padon ülve figyeltük a nagyváros pezsgő életét.

Szent Mihály templom

Mátyás szülőháza 2

Mátyás szülőháza 3

A magyar határ előtti utolsó megállónk Érsemjén volt, mely iskolánk névadójának, Kazinczy Ferenc családjának a szülőhelye. Az emlékház előtt elhelyeztük koszorúnkat, ezzel is tisztelegve a család és a nagy nyelvújító emléke előtt.
Érsemjén Kazinczy emlékház 1

Érsemjén Kazinczy emlékház 2

Érsemjén Kazinczy emlékház 3

Az utolsó kilométereket már rettentő nehezen viseltük, szerettünk volna minél hamarabb otthon lenni és beszámolni szüleinknek az Erdélyben szerzett tapasztalatokról, élményekről.
Csodálatos három napban volt részünk, örülünk, hogy osztályfőnökünk a pályázat segítségével ezt az utazást számunkra lehetővé tette.